SON DAKİKA HABER

Türkiye’de Gençlerde İnternet Kullanım Oranı %90’a Ulaştı


 Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2024 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre Türkiye’de internet kullanımı hızla artıyor.

(TÜİK) 2024 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım araştırması sonuçları göre, 16-74 yaş grubundaki bireylerin internet kullanım oranı %88,8’e yükseldi. Geçen yıl bu oran %87,1 iken, bu yıl %1,7'lik bir artış gözlendi. Nüfusun Erkek kesiminde internet kullanım oranı %92,2 iken kadın kesiminde ise %85,4 olarak açıklandı.

E-Devlet Kullanımı %73,7'ye Ulaştı

E-Devlet hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı %73,7 olarak belirlendi. Bu oran erkeklerde %80,7, kadınlarda ise %66,7 olarak gerçekleşti. E-Devlet kullanan insanların yaşlarına bakıldığında ise E-Devlet hizmetlerinin en çok %92,1 oranıyla 25 ve 34 yaş grubunda kullanıldığı, en düşük kullanım oranının ise %25,6 oranıyla 65 ve74 yaş grubunda olduğu belirlendi.

E-Ticaretin Yükselişi Sürüyor

İnternetten mal veya hizmet satın alma yani e-ticaret oranı, 2023 yılında %49,5 iken 2024’te %51,7’ye yükseldi. Erkeklerin %54,1’i, kadınların ise %49,3’ü internetten alışveriş yapıyor. Araştırmaya göre, 2024 yılının ocak, şubat ve mart aylarında yapılan alışverişlerde en çok alınan ürünler arasında %76,7 oran ile giyim, ayakkabı ve aksesuarlar ilk sırada yer alırken, Lokantalardan yemek siparişi %47,5, gıda ürünleri ise %34 oranında kullanıldı. Kadınlar %83 oranında giyim ve aksesuar alırken, erkekler %70,3 oranında bu kategoriyi tercih etti.


Sosyal Medya Kullanımında WhatsApp Zirvede

Türkiye’de internet kullanıcıları arasında en popüler sosyal medya platformu %86,2 ile WhatsApp oldu. Onu %71,3 ile YouTube ve %65,4 ile Instagram takip etti. Erkeklerin %89,5’i, kadınların %82,9’u WhatsApp kullanıyor.

Teknolojik Ürünlerde Tercihi Fiyat Belirliyor

İnternet kullanıcılarının %89,2’si cep telefonu, tablet, dizüstü veya masaüstü bilgisayar satın alırken fiyatı en önemli kriter olarak belirtiyor. Bunu donanım özellikleri (%71,7) ve marka tercihi (%67,4) takip ediyor.

Bu araştırma, Türkiye'de dijitalleşmenin hız kazandığını ve internet kullanımının günlük hayatta önemli bir yer tuttuğunu gösteriyor. Özellikle e-ticaret ve e-Devlet hizmetlerindeki artış dikkat çekiyor.


Hiç yorum yok

Yorumlarınızı Bizimle Paylaşın...