Türkiye’de Gençlerde İnternet Kullanım Oranı %90’a Ulaştı
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2024 Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre Türkiye’de internet kullanımı hızla artıyor.
(TÜİK) 2024 Hanehalkı Bilişim
Teknolojileri Kullanım araştırması sonuçları göre, 16-74 yaş grubundaki
bireylerin internet kullanım oranı %88,8’e yükseldi. Geçen yıl bu oran %87,1
iken, bu yıl %1,7'lik bir artış gözlendi. Nüfusun Erkek kesiminde internet kullanım
oranı %92,2 iken kadın kesiminde ise %85,4 olarak açıklandı.
E-Devlet Kullanımı %73,7'ye Ulaştı
E-Devlet hizmetlerinden yararlanan
bireylerin oranı %73,7 olarak belirlendi. Bu oran erkeklerde %80,7, kadınlarda
ise %66,7 olarak gerçekleşti. E-Devlet kullanan insanların yaşlarına
bakıldığında ise E-Devlet hizmetlerinin en çok %92,1 oranıyla 25 ve 34 yaş
grubunda kullanıldığı, en düşük kullanım oranının ise %25,6 oranıyla 65 ve74
yaş grubunda olduğu belirlendi.
E-Ticaretin Yükselişi Sürüyor
İnternetten mal veya hizmet satın alma yani e-ticaret oranı, 2023 yılında %49,5 iken 2024’te %51,7’ye yükseldi. Erkeklerin %54,1’i,
kadınların ise %49,3’ü internetten alışveriş yapıyor. Araştırmaya göre, 2024
yılının ocak, şubat ve mart aylarında yapılan alışverişlerde en çok alınan ürünler
arasında %76,7 oran ile giyim, ayakkabı ve aksesuarlar ilk sırada yer alırken, Lokantalardan
yemek siparişi %47,5, gıda ürünleri ise %34 oranında kullanıldı. Kadınlar %83
oranında giyim ve aksesuar alırken, erkekler %70,3 oranında bu kategoriyi
tercih etti.
Sosyal Medya Kullanımında WhatsApp Zirvede
Türkiye’de internet kullanıcıları
arasında en popüler sosyal medya platformu %86,2 ile WhatsApp oldu. Onu %71,3
ile YouTube ve %65,4 ile Instagram takip etti. Erkeklerin %89,5’i, kadınların
%82,9’u WhatsApp kullanıyor.
Teknolojik Ürünlerde Tercihi Fiyat Belirliyor
İnternet kullanıcılarının %89,2’si cep
telefonu, tablet, dizüstü veya masaüstü bilgisayar satın alırken fiyatı en
önemli kriter olarak belirtiyor. Bunu donanım özellikleri (%71,7) ve marka
tercihi (%67,4) takip ediyor.
Bu araştırma, Türkiye'de
dijitalleşmenin hız kazandığını ve internet kullanımının günlük hayatta önemli
bir yer tuttuğunu gösteriyor. Özellikle e-ticaret ve e-Devlet hizmetlerindeki
artış dikkat çekiyor.
Hiç yorum yok
Yorumlarınızı Bizimle Paylaşın...